Saturday 1 December 2012

entry ini mengandungi informasi

Assalamualaikum....~
 
Aku teruja sampai tak boleh tidur sebab malaysia menang 2-0. Walaupun aku tak main dalam game tu, dan tak juga menghadirkan diri ke stadium untuk sama-sama menyanyikan lagu Negaraku, malah tidak jua memakai jersi malaysia.. tapi kau tak tahu sebenarnya aku lebih gembira daripada K.Rajagopal atas kemenangan ini. Tak percaya tanya Rajagopal sendiri.
 
Akibat terlalu teruja sebab malaysia menang sedangkan aku ramal kalah, aku rasa malas nak tidur. Jarang-jarang kita dengar manusia dalam dunia ni malas nak tidur. Jenis yang malas mengaji Quran memang senang nak cari. Datang rumah aku pun boleh jumpa sorang yang berperangai tak senonoh macam tu.
 
Alang-alang dah malas tidur ni, sedang eloklah aku menaip di sini. Faham-faham je lah kan. Sejak-sejak blog baru ni aku jadi malas la pulak nak menaip. Rasa macam syok sendiri pun ada. Almaklum la.. word "be the first" pun terpampang lagi kat bahagian follower tuh. =.=
 
Mari dengar kisah aku dengan kereta aku yang belum jadi kereta aku. 
 
Boleh kata sebelum ni jiwa aku dah spera macam bumi dah nak beli Suzuki Swift setelah terpengaruh dengan gaya cool anak taukey keropok lekor kampung aku yang memandu swift biru mettalic ke hulur ke hilir dalam kampung. Serius aku terpikat dengan kereta dia yang sekali gus membawa kesan yang lebih besar iaitu menyebabkan hati aku mengatakan yang dia juga handsome.
 
"Swift..! Swift..!" kata aku dalam hati.  
 
Tapi macam yang zamani sangka, panas berpanjang, rupanya gerimis, rupanya gerimis, mengundang, a, a, a, a.. Hari ni dunia dah berubah jadi marikh. Aku dah selamat booked Mitsubishi Mirage warna silver. =.= 
 
Aku sedang menampar diri sendiri.
Betul ke aku nak Mirage tu..? Betul ke aku tak nak Swift..? 

Akibat terlalu dilema, aku terus send message pada seorang lelaki ni. Aku terjumpa blog dia, so alang-alang dah ada alamat emel tu why not try send him an email. Tanya la apa yang patut. Minta pedoman sedas dua

Alhamdulillah si Simon reply email aku. 

Aku share la sikit pedoman yang aku dapat daripada si Simon ni. Biasa la, orang yang baik macam aku memang macam ni la. Suka menolong orang. *lawak ni..*

Aku tak nak share email yang aku send sebab aku yakin grammar english aku tu boleh menyebabkan teacher tingkatan 5 aku dulu bersara serta-merta akibat ragu dengan keberkesanan P&P beliau. 

Aku bagi korang baca email yang si Simon reply.
 
 
Hi,
First of all, thanks for visiting my blog :) No problem coz that is what my blog is for, to share stuff about cars and help people in dilemma haha! 
Between Mirage and Swift, it depends on how much is your budget and preference. For Mirage the cheapest is around RM56k while the most expensive is around RM64k, which you can get the cheapest Swift at RM65k. 
I never driven a Swift before, only having a ride in the passenger seat. I would say Mirage is more to a relax driving style due to its smaller 1.2 litres engine, power not that great but in return, you get very good fuel consumption figure. Swift, on the other hand, comes with a 1.5 litres engine and is more powerful, more comfortable, more stable and have better built quality than Mirage. For me, if I have the extra money, I would go for Swift. 
But Swift also has its downsides: Smaller rear seat space and I'm worried that the current Swift in Malaysia will be replaced by a new Swift model that is already launched in other countries for quite some time already. 

I hope this help! Any more question feel free to send an e-mail. And if you don't mind, send me an email to tell me which car you have decided after you booked the car ya :)

Best regards,
Simon Har

 
Aku harap korang pun turut terpedoman samalah dengan hasil perkongsian aku ini. Jangan cuba buat entry tak-tidur-malam aku ini sia-sia.


No comments: