Monday, 7 January 2013

dah tahun 2013..? tipu..~

Assalamualaikum..~

Melampau tak kalau aku cakap aku baru sedar tahun dah bertukar..? 2013 sudah. Rasa macam esok je dah nak tahun 2020. Eh.. memang dah tak lama la tahun 2020 tu. Sedarlah..~

Entry time ofis hour macam ni tak perlulah nak bersemangat waja taip panjang-panjang.
Nak curi tulang tu berpada-pada.

2013. Umur aku naik lagi setahun. Perasaan..? Gelabah ada. Teruja ada. Tak ada perasaan pun ada. Mix and blend well. Gapo dio aku ngarut nih..? -.-

Bercakap pasal azam 2013, aku dah senarai pendekkan benda yang fikir dan rasa perlu dalam hidup aku. Ada member aku cakap, tak payah nak berazam sangat lah. Tiap-tiap tahun menghangatkan tahi ayam, masuk bulan Februari pastu basi jugak tahi ayam tu. Kering. Melekat. Tunggu di panaskan tahun depannya pula. 

Aku yang cakap macam tu. Kawan aku cakap benda yang bermaksud macam tu tapi ayat dia tak puitis, jua tak gramatis. Jadi aku kasi tukar sikit jadi ayat yang ummpphh tanpa mengubah maksud asal. Tak sia-sia cikgu BM bagi A bintang masa sekolah dulu. Sambung cerita.

Walaupun aku agak terpengaruh jugak dengan kawan aku tu, tapi jauh di susdut hati, aku tetap rasa azam baru di awal tahun baru itu adalah sesuatu yang wajar. Cewahh. Iye.. Sangat wajar sebab sepanjang perjalanan hidup kita kat dunia ni, pasti kita akan cari titik-titik penting yang membolehkan kita mengubah atau memperbaharui sesuatu. 

Tak faham...?
Sila hubungi cikgu BM aku.

Ada juga kawan FB aku yang lebih lantang. Katanya apekejadah mahu sambut tahun baru. Kita orang Islam. Kita ada bulan kita. Kita ada tahun kita. Kenapa susah-susah, megah-megah, beria-ria nak sambut tahun baru omputih.

Ok. Itu pun ayat aku lagi. 
Maaf. Kawan-kawan aku bukan jenis A bintang BM diorang. Sambung cerita.

Ye. Aku faham. Memang tak ada gunanya sambut tahun omputih ni. Kita ada tahun kita. Kita ada kalendar hijrah kita. Tapi.. Apa tapi-tapi..? Tapi masalahnya kerajaan Malaysia dah cakap, gaji bulan ni 23hb Januari 2013. Haruslah aku ke ATM 23hb Januari sebab aku belum tengok kalendar hijrahnya berapa haribulan. Kerajaan pun tak cakap 23hb tu bersamaan berapa berapa.

Maksud aku kat sini, adil la beb. Tengok dulu keadaannya. Tengok aku ni. Tahun baru 2013 aku dah selamat sampai ke sekolah untuk mengurus pelajar-pelajar asrama dan tingkatan 1. Memang kalau aku berniat nak berdangdut gerudi sambil main mercun di antara dua KLCC tu pun memang aku tak mampu sebab aku ada azam aku, aku tahu halal dan haramnya. So stop fikir yang bukan-bukan bila aku keluarkan status or tweet yang ada unsur azam ala kazam ni.

Kalau nak marah dengan MELAYU ISLAM yang sibuk berparti sakan di malam tahun baru tu, bereh. Ajak aku sekali. Aku on.

Faham tak apa yang aku cuba nak sampaikan ni..?
Tolong la faham. Memalukan jer update entry tahun baru pada 8hb.

Malu aku.
Babai.


5 comments:

the malay male said...

ohhh ok

ym_bundle said...

hahahahaah..nasib la ko dah sedar skg..kalau sedar2 dah masuk tahun baru cina tak tau la..hahaha

dekdaa said...

Setiap saat umor makin bertambah.. bangunn bangunn~ :P

Mimi Nazira said...

hahah u know la kak.. people wun understand us without explanation.. so biaq pi kat depa la nk pikir ape.. jnji akak pikiaq len.. hahah..

ade bunyi cam chebah chebot x? hahah

Encik H said...

yeahh!! selamat tahun baru!!