Thursday, 10 January 2013

kerja dan mata saling berkait sebenarnya

Assalamualaikum....~

Uhuk. Uhuk. I got sore eyes and doctor gimme 1 day mc. Uhuk. Uhuk. Why i just got 1 day not 5 days like that cute lil girl. Why doktor..? Why..? 

"Because yours are ketumbit...!"
 
Tak gojes kan..? Ketumbit. Nak minta mc banyak-banyak macam tak perlu sebab walaupun rupa sekarang nampak buruk tapi tangan kaki badan perut dan hempedu sangat sihat jua boleh bekerja dengan jayanya. No need 5 days mc  -.-

Semalam seharian aku menghabiskan masa bergolek atas katil. Guling sana. Guling sini. Tak sangka rupa-rupanya ada juga cuti yang memboringkan. Nama je cuti, tapi setiap 40 minit dengar loceng sekolah. Bunyi jer loceng kul10.40pg, aku cari makanan kat dapur, dah sama dah kaedahnya dengan budak-budak sekolah. Rehat sama-sama kitorang. Patut la warden asrama jarang cuti. Sebab akibat macam ni la gamaknya. Aku la warden asrama tu..  -.-

Pagi tadi bangun tidur tu tengok mata macam bola pingpong. Terfikir nak ambil cuti rehat rini, terfikir-fikir tu pulak time solat subuh. Benci betul. Kurang kusyuk dah jadinya. -.-  Tapi selepas termenung dalam 10 minit, aku rasa macam tak guna jugak nak berguling sana sini macam semalam. Baik pergi kerja.

Selepas 2 3 kali berfikir-fikir, aku di sekolah sekarang sedang tunggu loceng balik. Bermakna tak aku datang kerja hari ni..?  -.-



4 comments:

Ym.Bundle said...

aku tak paham..ko kerja apa sebenarnya?apa kaitan dengan sekolah?..hahaha

Nick Nashram said...

saya pulak demam panas ngan selsema skng..p sekolah tak sabar tggu loceng..tak bermaya rasanye..balik terus tido..huhu

unguisme said...

ohoiiiii.. blog baru.
akak ni suke ilang-ilang tau.

huhuhu.

the malay male said...

Org tua kata ketumbit tu jadi sbb org tu suka mengintai... Betul ke? Huhu