Monday 4 February 2013

walaupun dulu cita-cita aku nak jadi penari

Assalamualaikum...~

Hello here..~
Hello there..~
I'm back..! Cewaahh..(~.^)v

Nampak keterujaan aku tu...?

Aku sangat teruja nak update blog hari ni selepas mengemas rumah beberapa hari lepas. Yer, beberapa hari lepas.. bukan semalam, bukan dua malam. Teruja ni timbul beberapa hari yang lalu dan hanya mampu direalisasikan pada hari ini. Kenapa hari ini..? Tak ada jawapan.

Beberapa hari lepas, sedang aku kemas-kemas bilik, kedebuk jatuh sehelai kertas dari langit menimpa kepala aku. Dalam kertas tu tercatat segala wishlist aku yang berderet yang aku tulis pada hari pertama aku masuk rumah warden tu. Dah berapa lama tu.. emmm.. ada la dalam 8 bulan gitu. Aku pun dah lupa dah dengan senarai tu, punya la tinggi aku gantung kat board tu sampai tak perasan pula kewujudannya.

Dah jatuh kedebuk ke lantai macam tu, tak terhingin la pula nak gantung balik. Aku tilik-tilik himpunan keinginan nafsu yang aku catat dalam kertas tu..

1. nak henpon baru. mesti smartfon. tak boleh tidak. dunia semua ni.
2. nak kereta sebiji. tak nak local punya. dunia lagi.
3. nak kahwin dengan anak raja. tipu. 
4. nak pergi umrah. 
5. nak pergi haji.
6. nak tua dengan penuh gojes.

Aku pun tak tahu kenapa wishlist aku pun senget macam aku  -.-

Alhamdulillah. Segala keinginan dunia dah tercapai rupanya. Tak sampai setahun sempat berangan2, dah dapat. Rezeki Allah. Tinggal yang akhirat je lah tak capai-capai lagi. Satu lagi kahwin. Tahun depan nak kahwin. Yang mana single angkat tangan. Akhir tahun ni aku pergi pinang. Serius.

Macam desperate bukan..?

Aku pun tak tahu macam mana cita-cita azali aku yang ingin jadi penari bertukar menjadi suri rumah yang akhirnya membawa aku jadi seorang kaunselor sekolah. Jauh menyimpang. Alhamdulillah.

Makin melalut.
Sekian.


5 comments:

ewanthology said...

baguslah klu banyak yg dah tertunai

faraherda.razalan said...

Np sy rs entri ni mcm comel?

Ym.Bundle said...

aku takpenah ade wishlist..walaupon cita-cita ko menyimpang ada la jugak cita-cita..

aku takde cita-cita, takda wishlist..ko pelik tak?..serius..

Nick Nashram said...

nati keta beli ferrari..heheh

Encik H said...

wishlish aku terlalu banyak..satu pun aku x tulis..

last2 wishlist tu macam tak ada..